Nederlands (Dutch): Welkom op het Safe Forum

Welkom!
Dit is een discussie forum over het SAFE Netwerk, een decentraal opslag en communicatie netwerk dat een veilige en efficiënte infrastructuur biedt voor app ontwikkelaars en gebruikers.

Lees eerst de Forum Guidelines
We gaan ervan uit dat je de Forum Guidelines hebt gelezen. Dit is het Nederlandse topic. Gebruik Nederlands alleen in dit topic.

12 Likes

Zo, ook maar een Nederlands topic al denk ik dat de meeste van jullie wel redelijk kunnen volgen waarover de Engelse topics gaan. Voel je gerust vrij om alsnog wat te vragen hier, want technisch Engels kan best lastig zijn. Ook is het wel leuk dat we als Nederlanders en Belgen hier elkaar even hallo kunnen zeggen. Dus euhhh, hallo allemaal ! :kissing_smiling_eyes:

4 Likes

Hallo René! Technisch Engels in t Nederlands vertalen wordt er waarschijnlijk ook niet makkelijker op :wink:

4 Likes

Hallo,

Dit topic kan ook interessant zijn om Nederlanders attent te maken op Belgisch cybersecurity nieuws, dat enkel in het Nederlands terug te vinden is :wink:
Hebben jullie al gehoord over de gekraakte PGP telefoons in het Antwerpse drugsmilieu deze week?
Misschien hebben ze PGP niet goed toegepast, maar ik vermoed dat ze sowieso een vals gevoel van ‘veiligheid’ hadden. 1 zwakke schakel is voldoende…
Het bewijst dat als de overheid moeite doet er ook de nodige criminele info te achterhalen is met encryptie. Maw geen argument op alle encryptie proberen te verbieden.

Nog een artikel over het onderwerp: http://www.gva.be/cnt/dmf20170127_02698097/pgp-zaak-treft-half-crimineel-antwerpen

5 Likes

Gemakkelijke manier om te zien wie België, Nederland vertegenwoordigd.
Zelf ben ik Belg en volg het forum al meerdere jaren. :eyeglasses:

2 Likes

Hoi,

Half Nederlander, half Belg, half Duitser hier (beste definitie van Zuid Limburg die ik kon vinden).

groetjes

7 Likes

Wou al zeggen… Dat maakt anderhalf. Zelf Noord Limburger wonend aan de andere kant van de Noordzee.

2 Likes

http://www.rtlz.nl/tech/softwaredokter-0patch-houdt-je-computer-automatisch-veilig

1 Like

Ivm de problematiek hoe te controleren of 1 persoon maar 1 Maidsafe login heeft, voor bv betrouwbare online enquetes, zoals beschreven in deze recente thread: App proposal:Global Happiness Ongoing Census.
Mss dat het volgende inspiratie kan geven:
IT-bedrijf ontwerpt veilig internetpaspoort
https://www.antumid.be
Dit is geen ideale oplossing: je moet bv de mensen van Antum vertrouwen en enkel voor Belgie…

Hallo allemaal

Nog een nederlander hier (haha eigenlijk roemeense van oorsprong maar dat land is denk ik hier niet vergetenwoordigd).
Vind het leuk om op de hoogte te blijven van alle nieuws en ontwikkelingen wat betreft Maidsafe. Ik draai de Safe Launcher als test op mijn VPS en het loopt als een zonnetje tot nu toe moet ik zeggen. Zelfs voor een nieuweling als ik, heb geen enkel probleem gehad bij het installeren.
Kan niet wachten tot de “vaults” echt operationeel gaan worden. :smiley: tja hoe zeg je vault eigenlijk in het nederlands? Hahaha.
Leuk dat er dus ook een nederlandse topic is, het is soms best lastig om alle technische zaken in het Engels te lezen.

2 Likes

Goedemiddag, 208 dagen geen post hier? :blush:

We can reed the Inglish very good so no neet to talk in our own languatse,.

3 Likes

Een Nederlandstalig artikel over Maidsafe: Vergeet blockchain, Maidsafe maakt fairtrade internet mogelijk

4 Likes

Hey netjes! Dankjewel. Leuk artikel.

1 Like

Ik heb het enkel op twitter teruggevonden.
Echter een collega van mij, die een abonnement heeft op Apache, sprak me deze morgen aan over dit artikel, zonder dat ik hem er iets over had gezegd. Maidsafe lijkt me langzaam bekender te worden :slight_smile:.
Ik heb van hem begrepen dat er zo’n 5000 abonnee’s zijn, maar hun artikels zijn diepgravender en worden volgens hem dikwijls overgenomen door andere media.

2 Likes
2 Likes

@polpolrene Ik ben stiekem wel benieuwd hoeveel Nederlanders er nou actief zijn op dit forum. Heb jij daar inzicht in of niet? Zelf heb ik ook mijn locatie niet gespecificeerd, dus ik gok van niet…

De reden waarom ik het vraag is omdat het mij best leuk lijkt om in de toekomst een meeting te organiseren. Een borrel op een vrijdagmiddag in het voorjaar in Amsterdam of Rotterdam bijvoorbeeld. Mits er genoeg actievelingen zijn die geïnteresseerd zijn natuurlijk.

Lijkt mij persoonlijk interessant om te eens met gelijkgestemden van gedachten te wisselen over crypto en SAFE in het bijzonder.

1 Like

Door de jaren heen heb ik zeker iets van 15 NL’ers voorbij zien komen hier. Vraag me niet welke ook alweer precies want dat weet ik niet meer :grin:. Maar een meeting in NL zou wel tof zijn ja. Vorig jaar waren er een paar van MaidSafe in Amsterdam voor een presentatie.

Echt? Jammer dat ik destijds nog niet op de hoogte was van SAFE…

Ik zal komend voorjaar eens een oproep plaatsen. Dan kijken we wel hoeveel interesse er is. Misschien ook leuk om dit te doen nav een eventuele volgende mijlpaal op de roadmap.

Ik kan me voorstellen dat er wellicht ook Belgen/Vlamingen willen aansluiten. Met 15 man zou het al geslaagd zijn denk ik.

Biertje, bitterballetje, zonnetje. Hoe dan ook gezellig, en wie weet wat er verder dan weer voor initiatieven uit voort vloeien.

3 Likes

Jammer. Ik heb Maidsafe in de nadagen van Arkos ontdekt. Jammer dat ik de Maidsafe Amsterdam presentatie gemist heb.